MAUT SELEPAS MELANGGAR POKOK DI BINTULU


BINTULU : Seorang lelaki maut apabila sebuah van yang ditumpanginya terbabas melanggar pokok di tepi jalan dalam kemalangan kendiri di Jalan Alamanda 12 Bandar Jaya Park di sini pagi ini.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Bintulu TPgB Mohamad Meramit berkata, kemalangan tersebut melibatkan dua mangsa yang mana pemandu van, Raymond Bengau, 26, yang cedera di kepala dan tangan kanan berjaya keluar dari kenderaan tersebut namun penumpang sebelah pemandu tersepit di tempat duduk. 

"Anggota yang tiba di lokasi bertindak mengeluarkan mangsa menggunakan 'hydrolic tool'. Setelah berjaya di keluarkan mangsa, Adin Len, 29, yang disahkan meninggal dunia oleh paramedik Hospital Bintulu di tempat kejadian seterusnya diserahkan kepada pihak polis untuk tindakan lanjut," ujarnya di sini hari ini. 

Beliau berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan mengenai kejadian itu sekitar jam 5.23 pagi dan bergegas ke lokasi dengan sebuah jentera FRT, sebuah EMRS bersama 10 anggota yang diketuai PBK II Stephen Plen. - Utusan Borneo