PERGINYA ANAK SYURGA BUAT SELAMANYA - KUCHING, SARAWAK


Hyla Maghfiratul Jannah yang bermaksud Petunjuk Syurga dilahirkan pada 25 Oktober 2018 dengan penuh kesempurnaan sehingga disahkan menghidapi masalah jantung sebelah kiri Hypoplastic left syndrome - HLHS

Setelah 9 hari hadir ke dunia anak syurga ini menghembuskan nafas terakhir nya pada 2 November tepat jam 7.35 malam dan telah selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Semariang, Kuching pada 3 November. Kisah ini dikongsikan sendiri oleh bapa kepada anak syurga ini di ruangan facebok miliknya.



Tarikh pengebumian anak syurga ini iaitu 3 November sepatutnya diadakan majlis doa selamat dan solat hajat. Segala persediaan untuk majlis berkenaan telah dirancang dan hanya menunggu hari untuk berlangsungnya majlis kesyukuran itu. Namun, kehendak Allah mengubah segala aturan manusia, majlis doa selamat bertukar ke majlis tahlil. 

Namun begitu, bapa kepada anak syurga ini tetap tabah dan redha atas pemergian anak tercinta dan besyukur atas pemberian anugerah terindah dari Allah itu walaupun hanya sekejap. Arwah Hyla Maghfirahtul Jannah sempat menggengam erat tangan bapanya sebelum pergi buat selamanya.

Sekitar April lalu, saya juga turut menceritakan berkenaan Anak Syurga : Khabar Gembira Kepada Ibu Bapa Dari Allah.







Semoga keluarga anak syurga ini tabah menghadapai dugaan ini. Al-Fatihah.


No comments:

Post a Comment