KEBAKARAN DI SMK MENDAMIT


LIMBANG: Pelbagai dokumen dan peralatan sekolah musnah selepas empat buah pejabat di tingkat satu bangunan pentadbiran  sekolah SMK  Medamit ranap dalam kebakaran yang berlaku tengah malam tadi.

Kejadian jam 12.10 tengah malam itu disedari pengawal keselamatan yang pada awalnya berusaha memadam api dengan menggunakan dua tong pemadam api namun tidak berjaya kerana api merebak dengan cepat. 

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Limbang Tawang Lingem berkata pihaknya menerima laporan kejadian pada jam 12.28  tengah malam.

"Kebakaran melibatkan bangunan bilik guru  di tingkat atas  yang 50 peratus terbakar.

 " Tindakan pihak bomba adalah dengan memadamkan kebakaran tersebut menggunakan sumber air dari jentera dan sumber air terbuka sehingga api padam sepenuhnya,"katanya di sini, sebentar tadi.

Jelasnya  teknik RECEO telah di aplikasikan di dalam operasi pemadaman, dan kebakaran berjaya dipadamkan sepenuhnya pada jam 5:16 pagi. 

Kebakaran jelasnya  tidak melibatkan kecederaan mangsa.

Sementara itu Ketua Polis Daerah Limbang Superintenden Mohd Bukhori Saffai berkata kebakaran melibatkan empat pejabat  di tingkat  satu Pejabat Pentadbiran SMK Medamit.

 Hasil siasatan awal katanya kebakaran dipercayai berpunca dari percikan api wayar dibahagian tiang pejabat Kaunseling dan merebak ke pejabat lain. - Utusan Borneo